وکیل در تهران

ساخت وبلاگ

 


رد ترکه
قبولی دین بر اساس صورت ارث چگونه است؟

تطهیر چیست؟

در صورت رد وراثت ورثه باید مراتب را کتبا یا شفاهی به دادگاه اعلام کند تا این اطلاعات در دفتر مخصوص ثبت شود. مدت رد ترکه مذکور در قبولی اجرا نشده و مشمول ماده 248 است و اگر ورثه قبل از رد ترکه فوت کند حق رد به وراث او منتقل می شود.

قبولی دین از نظر صورت ارث چیست؟
در صورتی که وراث فقط ترکه و بدهی را طبق فرم کتبی قبول کنند باید ظرف مدت یک ماه از تاریخ فوت ورثه مراتب را به دادگاه منطقه اطلاع دهند، در این صورت وراث ملزم به پرداخت بدهی متوفی خواهند بود. حدود املاک، حتی اگر بعداً. علیه تنظیم وصیت نامه ادعایی شده است. اطلاعات فوق در صورتی مؤثر است که وصیت نامه قبلاً نوشته شده باشد یا بعداً نوشته شود.

تطهیر چیست؟
مقصود از انحلال ترکه تعیین دیون و حقوق متوفی و پرداخت آن و رفع ترکه از ترکه است. موصی له و هر یک از وراث می توانند کتباً از دادگاه تقاضای انحلال ترکه کنند، هر گاه برخی از وراث ترکه را پذیرفتند، برخی دیگر ورثه نمی توانند تقاضای انحلال ترکه را داشته باشند. پس از درخواست انحلال، دادگاه ناحیه یک یا چند نفر را به سمت مدیر تصفیه منصوب می کند و آنها امور تصفیه را زیر نظر قاضی انجام می دهند و در صورت وجود اراده به انحلال به اداره ارسال می شود. در صورتی که متوفی برای اموال خود قیم داشته باشد حکم تصفیه به ولی امر واگذار می شود. تصفیه ترکه متوفی در صورتی که متوفی تاجر باشد تابع مقررات تصفیه امور تاجر است.

در پایان:

افراد می توانند ارث خود را وقف کرده و آن را به افراد دیگر از جمله سایر وراث و یا در بین نیازمندان تقسیم کنند، البته در بسیاری از موارد چون سایر وراث از وضعیت معیشتی مناسبی برخوردار نیستند، ارث خود را به سایر وراث می دهند، بنابراین اینکه وارثان وضعیت معیشتی خوبی دارند، البته در مواردی که افراد ارث دیگری را بخورند یا وارث دیگری را مجبور به انصراف از ارث خود کنند، می توان از آنها شکایت کرد. بنابراین شخص می تواند به دادگاه مراجعه کرده و دادخواستی در این خصوص ارائه دهد که به دلیل اکراه و ناراضی او را مجبور کرده اند که ارث خود را به ورثه دیگری بدهد که دادگاه پس از بررسی ادله لازم تصمیم خواهد گرفت.
مدارک مورد نیاز برای دادخواست ملکی:
_گواهی انحصار وراثت

گواهی فوت وارث

_اظهارنامه کلیه اموال شخص متوفی

-طبق دادخواست تقدیمی دادگاه به منظور تسویه کلیه اموال و دیون متوفی اقدام به انتخاب کارشناس می نماید.

بیانیه اموال متوفی:

_شرح اموال منقول با تعیین قیمت روز آنها.

_تعیین مشخصات، وزن و عیار نقره، طلا و فلزات گرانبها، میزان و نوع نقدینگی موجود.

_قیمت و نوع اوراق، اسناد با ذکر مشخصات.

نام و فهرست اموال غیر منقول.

نگارش چهره پارلمان ترکیه:

نام و سمت مسئول تحریر ترکه

اسامی و مشخصات احضارشدگان و حاضرین محل تحریر وصیت نامه.

اظهارات مردم در مورد بدهی یا دارایی اموال متوفی.

نام و مشخصات شخصی که اسناد و اموال به او داده شده است.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 158 تاريخ : يکشنبه 3 / 2 ساعت: 1:01

 


صلح نامه
قرارداد صلح دستی چیست؟

قرارداد تسویه حساب بلاعوض چیست؟

اعتبار قرارداد صلح دستی تا چه حد است؟

توافقنامه صلح چگونه فسخ خواهد شد؟

تکلیف قرارداد صلح پس از فوت طرفین چیست؟

عموماً قراردادها و سازش نامه ها به دو صورت ایجاد می شود، یا در دفاتر اسناد رسمی ایجاد و منعقد می شود و یا افراد بدون مراجعه به دفاتر اسناد رسمی بین خود صلح نامه ایجاد می کنند. درست است که قراردادی که در آن در دفاتر اسناد رسمی ذکر شده و منعقد شده است، اعتبار بیشتری دارد، اما صلح نامه های دستی نیز معتبر است.

اعتبار صلح نامه دست نویس
توافقنامه صلح چیست؟

صلح ممکن است در مورد حل اختلاف موجود یا جلوگیری از اختلاف احتمالی در مورد معامله و غیره باشد. اما می توان گفت که اصولاً صلح با موافقت نامه سازش تنها برای حل و فصل اختلافات و اختلافات به کار نمی رود، بلکه ممکن است بدون اختلاف بین اگر دو نفر ایجاد شوند، صلح نامه منعقد شود و این عمل صلح انجام معامله است. پس صلح نامه ممکن است به عنوان قرارداد خرید و فروش، قرارداد اجاره، بخشودگی دین شخص، قرض... .

قرارداد تسویه حساب بلاعوض چیست؟
در صورتی که در متن صلح نامه مسکن، زمین، آپارتمان و سایر املاک، در ازای وجهی که تسویه می شود، وجهی منتقل نشده باشد، به این قرارداد، نمونه صلح بلاعوض می گویند.

اعتبار قرارداد صلح:
صلح نامه نیز مانند هر قرارداد دیگری، تا زمانی که دارای امضای طرفین باشد و تمامی ارکان اعتبار صلحنامه در آن موجود باشد، قانوناً در تمامی دادگاه ها قابل استناد است. یک توافق صلح عادی نیز معتبر است. البته، چون یک توافقنامه صلح عادی معتبر است، شرایط زیر باید وجود داشته باشد:

دو طرف زیر قرارداد را امضا کرده اند.

- هنگام انعقاد قرارداد باید به سن قانونی رسیده باشند و مجنون نباشند. پس در این صورت در صورت انعقاد صلح باطل است مگر اینکه ولی آنها رضایت داده باشد.

جهت توافق صلح باید مشروع باشد.

فسخ قرارداد صلح:
قرارداد صلح فقط با توافق طرفین باطل می شود. مگر اینکه در متن قرارداد شرایط خاصی برای فسخ وجود داشته باشد. اگر بخواهیم قرارداد صلح را لغو کنیم، باید این سه شرط وجود داشته باشد:

_مال دارای عیب پنهانی است که طرف مقابل متوجه آن نشده است.

- در صلح نامه برای مورد تعهد یا مال ویژگی خاصی مقرر شده است ولی بعداً مشخص می شود که مال دارای چنین ویژگی نبوده است.

لازم به ذکر است که در قرارداد صلح به طرفین اجازه داده خواهد شد که هر زمان که بخواهند به هر دلیل خاصی قرارداد صلح را یک طرفه فسخ کنند.

توافقنامه صلح پس از مرگ هر یک از طرفین چه می شود؟

در واقع می توان گفت که صلح نامه باطل نمی شود و معتبر است، بنابراین در صورتی که وراث خلاف این را بیان کنند می توانند با استناد به سند و قرارداد صلح در دادگاه شکایت کنند.

در پایان مقاله صلح نامه

بهتر است هر نوع قرارداد به خصوص قراردادهای مهم مانند قرارداد کار در دفتر خانه های رسمی منعقد شود زیرا در این صورت طرفین نمی توانند به متن اصلی دست بزنند.

 
وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 146 تاريخ : يکشنبه 3 / 2 ساعت: 1:01

 


ارث به فرض
در مورد ارث، وراث در واقع به دو دسته تقسیم می شوند، یکی وراثی که میزان مالی آنها معلوم است و دیگری وراثی که میزان مالی آنها معلوم نیست. در فرض) اشخاصی هستند که سهم الارث آنها معین است و اقارب کسانی هستند که سهم الارث آنها معین نیست.

ارث مفروض در برابر سهمی که وراث برای اقارب می آورند چیست؟
در واقع ثبات فرض نسبت به سهمی که وراث برای وراث می آورند به این معناست که نسبت آن با کل ترکه ثابت است و به نسبت تعداد وراث کاهش نمی یابد.

از ترکه متوفی هر یک از صاحب مفروضات تصرف خود را می گیرد و بقیه به اقارب می رسد و اگر نسبی در آن طبقه با صاحب مفروض مساوی نباشد مابقی می شود. به صاحب فرض منتقل می شود مگر در مورد زن و شوهر که به آنها منتقل نمی شود. اما اگر غیر از زوجه برای میت وارث نباشد، مازاد بر تعهد به او منتقل می شود.

در صورتی که صاحب نسبت هم ردیف و هم ردیف صاحب فرد باشد بقیه ترکه را صاحبان نسبت می برند.

در تقسیم ترکه بین ورثه دو موضوع ممکن است پیش بیاید:

_موردی که ارث بیش از فرض مالک باشد که جزء عسر و حرج آن است.

نفی خویشاوندی و نهی از آزار و اذیت که در دو مورد زیر مطرح می شود:

ترکه بیش از مفروضات ورثه است.

در این صورت همان طور که گفته شد با رعایت قاعده تقدم، نزدیکتر به او یا نزدیکان او نزدیکتر می شود و رد متناسب با فرض است.

در ترکه، ملاک قرابت بیشتر است و هرگز قاعده از بین نمی رود، اما در فقه اهل سنت، اضافه ارث را اقارب پدری در نظر گرفته اند و آن را تسبیب می نامند. آنها بستگان خود را مستحب می دانند و قانون مدنی عملاً از دیدگاه اخیر پیروی کرده است. در صورت وجود زن و شوهر در بین ورثه، چیزی جز فرض به آنها تعلق نمی گیرد و طبق قاعده، باقیمانده ترکه، سهم فرضی بر نسبی یا ورثه با هم خویشاوندی است.

آول چیست؟
مشکل دیگری که ممکن است در تقسیم ارث وجود داشته باشد، عدم ارث از مجموع مفروضات است، شرطی که در اصطلاح فقها به آن ابله می گویند.

چگونه باید این کمبود را در این زمینه جبران کرد؟

اگر کفاف به دلیل وجود چند نفر ورثه ترکه میت همه آنها را رد نکند ضرر به بنت و بنتین وارد می شود.

در واقع از این مطلب و حکم می توان نتیجه زیر را استنباط کرد:

_در طبقه اول وراث در موردی که ارث کمتر از مجموع مفروضات باشد در صورتی که جزء فرضات یک دختر یا دو دختر باشد.

. - ثلث ترکه، یعنی فرض دو دختر. این فرض معادل فرض پدر و مادر است. ملکی است و بیش از آن نمی تواند باشد، به طوری که نیاز به کاهش پیش فرض ها باشد. در واقع نیاز زمانی احساس می شود که زوج یا زوجه نیز وارث باشند و تنها در این صورت است که مجموع مفروضات از یک تجاوز می کند و تقسیم را غیر ممکن می سازد.

ماده 927 قانون مدنی شرایط ورود زوج یا زوجه در تقسیم ارث بین وراث طبقه دوم را بیان می کند:
هر گاه عیب از ورود زن یا شوهر باشد، عیب به ابی یا ابی یا اجداد ابی وارد می شود.

در طبقه سوم این قانون رعایت می شود:

در صورت وجود عیب، متوجه نزدیکان پدر می شود و در نتیجه زوجه و اقارب مادری در تمام موارد، وضعیت کامل خود را به عهده می گیرند.

 
وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 3 / 2 ساعت: 1:01

 


مزاحمت از حق
آزار و اذیت حقوق یا تصرف عدوانی:
هر شخصی مالک اموالی است که با تلاش یا پول به دست آورده است و هیچ کس نمی تواند ادعای مالکیت بر اموال دیگران داشته باشد زیرا اگر کسی می توانست ادعای مالکیت بر مال دیگران کند در جامعه هرج و مرج به وجود می آمد و هیچکس نداشت. امنیت مالی اما در مواردی دیده شده است که افراد متقلبانه یا ناعادلانه ادعای مالکیت بر اموال دیگران را داشته باشند. ?

برای جلوگیری از این گونه رفتارها تصرف عدوانی، مداخله یا ممانعت از حقوق جرم تلقی شده و برای مرتکبین مجازات تعیین شده است.

طرح دعوی برای رفع تصرف عدوانی:
دعاوی رفع تصرف عدوانی و رفع مزاحمت یا ممانعت از حقوق هم در دادگاه عمومی حقوقی و هم در دادگاه کیفری شهرستان قابل طرح و پیگیری است. اما دعوی در دادگاه کیفری فقط مورد قبول مالک است و برای اقامه دعوی در دادگاه حقوقی فقط اثبات تصرف قبلی کافی است و دادگاه نیازی به احراز مالکیت خواهان نخواهد داشت.

دعوای ممانعت از حقوق چیست؟
درخواست شخصی که بخواهد مانع حق ارتفاق یا انتفاع خود را در ملک دیگری رفع کند، دعوی رفع ممانعت از حق نامیده می شود. مالکان می توانند هر حقی را که بخواهند در ملک خود به دیگری واگذار کنند، در این صورت کیفیت استحقاق تابع قرارداد است. و عقدی است که به موجب آن حق داده می شود پس شخصی که صاحب حق می شود عملاً می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد داشته باشد.

دعوای مزاحمت به چه معناست؟
در واقع دعوای مزاحم دعویی است که به موجب آن متصرف مال غیرمنقول می خواهد از مزاحمت شخص مزاحم در تصرف او جلوگیری کند، بدون اینکه مال از تصرف او خارج شود، در واقع وجه اشتراک هر دو دعوی به عنوان ذکر شده، مال غیرمنقول مالی است که به ترتیب در معرض ممانعت از حقوق و مزاحمت قرار گرفته است. در این دعوا تصرف بدون مزاحمت توسط مدعی و مزاحمت غیرقانونی مورد رسیدگی قرار می گیرد. و حق انتفاع اقامه دعوی کرده باشد نمی تواند در تصرف عدوانی یا ممانعت از حق اقامه دعوی کند. ضمناً باید این نکته را بیان کنیم که «تا زمانی که مزاحمتی در گذشته وجود داشته و اکنون از بین رفته یا در شرف وقوع است، از مصادیق دعوا مزاحمتی نخواهد داشت و باید تصرف در واقع صحیح باشد.

اجرای حکم تصرف عدوانی چگونه خواهد بود؟

دعاوی مربوط به اموال غیر منقول اعم از ادعای مالکیت، مزاحمت، ممانعت از حقوق، تصرف عدوانی و سایر حقوق مربوط به آن در دادگاهی اقامه می شود که مال غیر منقول در آن واقع است، حتی اگر خوانده ساکن آن منطقه نباشد. . در صورت امکان دادگاه در همان جلسه تصمیم گیری و به اصحاب دعوا اعلام می کند و در غیر این صورت حداکثر ظرف مدت یک هفته تصمیم گیری و اعلام می کند. بلافاصله به دستور مرجع توسط دادگاه یا ضابطین دادگستری اجرا می شود و تجدیدنظرخواهی مانع از اجرا نخواهد بود.

شرایط اشغال تهاجمی
هر کس در زمینهای زراعتی از جمله زمینهای زراعی به وسیله صحنه سازی از قبیل انباشتن دیوارها، تغییر حدود، محو کردن مرزها، نقشه کشی، کانال کشی، حفر چاه، کاشت درخت و زراعت و مانند آن، اقدام به تهیه آثار تملک نماید. جنگل ها و مراتع ملی کوه ها، باغ ها، قبرستان ها، منابع آب، چشمه ها، چشمه های طبیعی و پارک های ملی، تأسیسات کشاورزی، دامپروری، دامداری و کشاورزی و زمین های مرده و بایر و سایر اراضی و املاک متعلق به دولت یا شرکت های وابسته به دولت یا شهرداری ها یا موقوفات و نیز اراضی و املاک موقوفات و محبوسات و استردادها که برای مصارف عام المنفعه برای تخصیص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور تصرف یا حق معرفی خود یا دیگران یا بدون اجازه حمایت استفاده می شود. سازمان در صورتی که محیط زیست یا سایر مراجع ذیصلاح عملیاتی را که موجب تخریب محیط زیست منابع طبیعی یا ارتکاب هرگونه تجاوز یا تصرف عدوانی یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در موارد فوق الذکر شود، به حبس محکوم خواهد شد. از یک ماه تا یک سال و دادگاه موظف است تصرف عدوانی یا مزاحمت یا ممانعت از حق را رفع یا حسب مورد به وضع قبلی اعاده نماید. رسیدگی به جرایم مذکور خارج از نوبت است و مقام قضایی با راه اندازی مجلس دستور توقف عملیات متجاوز را تا صدور حکم صادر می کند. همچنین اگر تعداد متهمان سه نفر یا بیشتر باشد و شواهد محکمی دال بر ارتکاب جرم وجود داشته باشد. قرار بازداشت صادر خواهد شد. حکم تصرف عدوانی یا اخلال در حق یا ممانعت از حق. کسانی که مجدداً مرتکب تصرف عدوانی یا مزاحمت یا ممانعت از حق شوند، مجازات کیفری خواهند داشت.

 
وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 3 / 2 ساعت: 1:00

 


اصل عدم تبرع
اصل عدم وقف در موضوع مهریه چیست؟

عدم سخاوت در ثواب ضرب المثل چیست؟

کمبود اهدا چیست؟

طبق ماده ۲۶۵ قانون مدنی: کسی که مال را به دیگری بدهد غیر واقف است. پس وقتی کسی چیزی را به دیگری می دهد، می تواند بدون تکلیف آن را پس دهد. هر چیزی که بدون وجود بدهی پرداخت شود قابل برگشت است. وقتی شخصی به دیگری پول می دهد نشان می دهد که گیرنده بدهی دارد، پرداخت کننده باید دلیل برائت خود را ارائه کند، در این صورت می تواند مال خود را پس دهد و همچنین ثابت کند که مال از یک نفر به او داده شده است. دیگر، چون استرداد آن کافی است، گیرنده ای که مدعی پرداخت کننده است، باید دلیل ادعای خود را ارائه کند، در غیر این صورت محکوم به استرداد خواهد شد.

اصل عدم تبرع در مهریه:
در اغلب موارد مهریه عندالمطالبه است و باید به محض مطالبه زن پرداخت شود، اما در زمان حیات مرد علاوه بر پرداخت نفقه، ممکن است مال را بدون دریافت قبض به زن بدهد. اگر زن مطالبه مهریه کند، مرد ادعا می کند که با توجه به آن مال، مبلغ مورد نظر پرداخت شده است، در صورتی که یکی از دعاوی از قبیل پرداخت مهریه، پرداخت اختیاری یا پرداخت غیر از مهریه ثابت شود، صحیح است و آثار حقوقی خود را خواهد داشت.

اصل عدم رضایت در اجرت المثل چیست؟
مزد ایده آل یکی از حقوق مالی زن است و در واقع بهایی است که به عنوان مزد کاری که در خانه انجام می دهد و برای همسرش پرداخت می شود. در واقع این اصل بهایی است که در ازای کارهای خانه پرداخت می شود که زن به دستور مرد انجام می دهد.
اگر کسی که وجه را به دیگری داده است در دادگاه تقاضای استرداد مبلغی را که پرداخت کرده باشد، دادگاه حکم به رد وجه را به وجه می‌دهد. قبلاً به او داده است و باید ثابت کند.
اگر کسی چیزی را به دیگری بدهد و او بتواند بدون اینکه آن را بر عهده بگیرد، یعنی هر کس پولی را به کسی بدهد، می‌توان فرض کرد که دارد بدهی خود را می‌پردازد. همچنین ادعای وجود عقد یا قرض الحسنه، وکالت و سپرده نیاز به اثبات دارد.
برای استرداد مال، پرداخت کننده فقط باید تحویل مال را به گیرنده ثابت کند. همچنین دیگر نیازی به اثبات تعلق مال و یا بدهکار نبودن وی به گیرنده نخواهد بود، در واقع گیرنده باید دلیل خودداری از استرداد مال به پرداخت کننده را ذکر کند. آهسته و ثابت کنید که شایستگی کافی دارد.
اگر کسی چیزی را به دیگری بدهد و عین آن را مدیون نباشد، می تواند آن را پس بدهد. یعنی هرکس به فلانی پول بدهد، می توان فرض کرد که دارد بدهی خود را می پردازد، البته اگر ثابت کند که بدهی برای پس دادن ندارد. می تواند آن را برگرداند. همچنین ادعای قرارداد یا قرض الحسنه، وکالتنامه و ودیعه نیاز به اثبات دارد.
اگر شخصی به دیگری مالی بدهد، شبهه او این است که قصد انفاق ندارد و با دادن پول مذکور، بدهی خود را به طرف مقابل می پردازد. .

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 3 / 2 ساعت: 1:00

 


اخطار رفع نقص
مدیر شعبه پس از وصول دادخواست باید با توجه به شرایط و ضمائم ماده 53 قانون آیین دادرسی مدنی به دادخواست رسیدگی کند و در صورت عدم رعایت و عدم رعایت موارد ذیل اخطار فسخ خواهد شد. صادر شود. نقص به استناد ماده 54 قانون آیین دادرسی مدنی ظرف مدت ده روز به خواهان صادر می شود.

موارد صدور اخطاریه رفع نقص
مورد اول عدم ذکر نام، نام خانوادگی، محل سکونت یا شغل به طور کلی می توان گفت که جزئیات اصلی و مهم درج نشده است.

مورد دوم عدم پرداخت هزینه های حقوقی.

مورد سوم عدم ابطال مهر وکالت یا عدم تحویل اصل وکالتنامه.

مورد چهارم عدم تعیین قیمت درخواستی.

بند پنجم عدم وجود شرایط و مواردی که بر اساس آن مدعی خود را مستحق مطالبه بداند.

مورد ششم هیچ مدرکی برای اثبات ادعا وجود نداشت.

مورد هفتم عدم بیان کامل میل.

رد دادخواست چیست؟
در صورت وقوع هر یک از موارد فوق، مدیر دفتر موظف است کلیه جهات را کتباً یعنی کتباً به تفصیل ذکر و با ذکر ایرادات موضوع را به خواهان اطلاع داده و مراتب را به وی در جریان بگذارد. خواهان نیز موظف است بر اساس دستور دادگاه در تاریخ مقرر در دادگاه حاضر شود و در رفع نواقص ابلاغی شرکت کند و در صورتی که پس از ابلاغ قبلی و اخطار رفع نقص بوده باشد. ، خواهان ظرف ده روز به دادگاه مراجعه نکند یعنی نسبت به رفع نقص اقدام ننماید، در اینجا شعبه قرار رد دادخواست صادر می کند، این دستور به خواهان ابلاغ می شود و خواهان می تواند. مجددا ظرف ده روز از دستور صادر شده. شکایت خود را در همین دادگاه اعلام و لازم به ذکر است رای دادگاه در این خصوص قطعی است.

اخطار اصلاح نقص به دلیل عدم شناسایی مخاطب
مهم این است که اگر اخطاریه ای مبنی بر عدم شناسایی متهم در آدرس اعلام شده صادر شد، باید آدرس جدیدی را مشخص کنید و یا اینکه می توانید متهم را فردی ناشناس معرفی کنید، یعنی فردی که محل سکونتش مشخص نیست. و باید هزینه ای پرداخت کنید. آگهی را درج کنید تا پس از دریافت اخطار، نقص پرونده را رفع کرده و پس از آن مرحله بعدی بررسی و رسیدگی به پرونده آغاز شود.

اطلاعیه رفع ایرادات عدم پرداخت هزینه های حقوقی و مهر وکالت
درصورتی که اخطاریه رفع نقص مبنی بر عدم تعیین بهای خواسته یا کسر هزینه های قانونی یا سایر مهر وکالتنامه صادر شود، لازم است به شعبه مراجعه و درخواست خود را در تقویم و همچنین با توجه به هزینه های حقوقی. با منبع اعلامی پرداخت کنید و در صورت کسر مهر وکالت باید مهر وکالت را با منبع قانونی ابطال کنید و به همین ترتیب پس از آن با قبض از پرونده عیب را اصلاح کنید. و همینطور از قاضی مورد نظر که منظور قاضی است شعبه برای تعیین وقت رسیدگی تقاضای دستور دارد.

همانطور که می دانید برای تمام امور حقوقی اگر وکیل داشته باشید سرعت کار شما بیشتر می شود و نتیجه بهتری می گیرد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 115 تاريخ : يکشنبه 3 / 2 ساعت: 1:00

 


 

همانطور که می دانید هبه عقدی است که به موجب آن شخص به دیگری پول یا مال می دهد، اما در مواردی احتمال پشیمان شدن شخص از هبه ای که انجام داده است وجود دارد، در این صورت مکلف می شود؟ آیا کسی که مال را از طریق عقد هبه وقف کرده است می تواند مجدداً مال را مطالبه کند و آن را مسترد کند؟ یا به عبارتی آیا می توان به هبه مراجعه کرد؟

در اینجا قصد داریم در رابطه با سوال فوق و ارکان عقد هدیه توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

هدیه چیست؟
امروزه اهدای پول یا اشیاء به روش های مختلفی انجام می شود، ممکن است فرد هنگام عقد قرارداد به مواردی توجه نکند و از آن بگذرد یا از پولی که به امانت داده است صرف نظر کند یا بی دلیل باشد. پول دادن به فلان شخص و فقط به این دلیل است که آن شخص نیازمند است. در اصطلاح اعطای حق مال یا مال به اشخاص دیگر به آن هبه گفته می شود. در اینجا قصد داریم در مورد قرارداد هدیه صحبت کنیم.

از نظر لغوی کلمه هدیه به معنای هدیه و بخشش و صدقه است. اما در اصطلاح حقوقی به این معنا است: عقد هبه نوعی عقد است که در آن یکی از طرفین عقد مال یا مال را مجانا به طرف دیگر می دهد. وقف کننده را وهاب و به کسی که مال را دریافت می کند متهب می گویند.

نکته: واقف باید مالک اصلی موهوبه باشد در غیر این صورت عقد هبه دچار مشکل می شود.

قرارداد هدیه چه نوع قراردادی است؟
اگرچه در مورد نوع عقد هبه در بین فقها نظرات مختلفی وجود دارد و برخی آن را لازم و برخی دیگر جایز می دانند، اما می توان با رجوع به ماده 805 قانون مدنی عقد هبه را یکی از عقود لازم دانست. عقود مباح، اراده واقف مبنای فسخ عقد نیست و واقف نمی تواند به آن رجوع کند.

هبه یکی از عقود است، به همین دلیل علاوه بر درخواست، مستلزم قبول است، یعنی نیاز به کلمه قبول دارد. همچنین می توان گفت که قبول هبه با هر لفظی که معنای عرفی ایجاب داشته باشد و متضمن رضایت پرداخت کننده و پرداخت باشد شرط صحت به این معناست که هدیه گیرنده علاوه بر قبول هبه، باید هبه را از اهداکننده، و این لایحه نیز باید توسط اهداکننده مجاز باشد.

هدایای بدون پرداخت چیست؟
هبه غیر معوض، هبه ای است که در زمان عقد هبه، وام گیرنده را مشروط به پرداخت آن نکرده است و موهول نیز در مقابل هبه، چیزی به موهوبه نپرداخته است.

دریافت پول هنگام وقوع عقد هدیه:

عقد هبه محقق نمی شود مگر با قبول متعهدله و قبض او. بنابراین تا زمانی که متعهد مال را وصول نکرده است، عقد افدح منعقد نشده است. بنابراین رجوع حاصل نمی شود و متعهد هر زمان که بخواهد می تواند مال را پس بگیرد.

در این موارد امکان مراجعه به اهدا وجود ندارد
_وهب مال را به خدا داده است.

باید به پدر و مادر بخشش داد.

هدیه باید جبران باشد.

_مال موهوبه به حال خود باقی نمانده است، بلکه تمام یا مقداری از آن به کلی از بین رفته یا تغییر یافته است.

_وهب پس از تسلیم می میرد یا متب پس از تسلیم می میرد.
روش ارجاع از هدیه
رجوع به هبه یا لفظی است یا عملی، اگر موهوب مال را بفروشد یا اجاره دهد یا وقف کند، در صورتی که منظور هبه باشد، این موارد نیز اشاره به هبه است. در ارجاع، اطلاع واقف شرط نیست و صحیح است. اگر واقف کننده هدایایی را که نمی تواند به آن رجوع کند بفروشد، بیع متقلبانه است. و اگر واقف اجازه دهد معامله صحیح است ولی اگر اجازه ندهد معامله باطل است. برای مراجعه به هبه در نامه، طلبکار می تواند به دادگاه قانونی مراجعه و در این خصوص دادخواست تقدیم کند. دو مورد در این زمینه وجود دارد:

به طور رسمی ثبت شده است.

کمک مالی به طور رسمی ثبت نشده است.

جهیزیه دادن
زمانی که عقد واقع شد، قبلاً در مورد مهریه صحبت هایی شده بود، مهریه حق قانونی زن است که از زمان وقوع عقد تا زمان طلاق، شخص می تواند مهریه خود را مطالبه کند، حتی اگر شوهرش فوت کند. ، همچنان می تواند مهریه اش را بپردازد. مطالبه کردن

مهریه در واقع حق قانونی است که قانونگذار و در دین مبین اسلام برای زن ذکر کرده است و مهریه نباید فقط مال منقول باشد بلکه غیرمنقول باشد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 139 تاريخ : يکشنبه 3 / 2 ساعت: 1:00

 



هدیه چیست؟ به تعبیر ساده می توان گفت که وقتی شخصی به دیگری پول می دهد یا شخصی از شخصی به عنوان هدیه دریافت می کند، در دنیای حقوق به آن هدیه می گویند. هدیه در جامعه همان بخشش و بخشش است. در عقد وقف سه طرف است: 1. وهاب: به کسی که پول می دهد وهاب می گویند. 2: متحب: کسی که پولی به عنوان هدیه و هبه می گیرد. 3. عین محبه: پولی که داده می شود.

مثلا ماشین ماشین آقای احمدی و محمدی را فرض کنید. آقای احمدی این وسیله نقلیه را به آقای محمدی می دهد. در اینجا از آقایان احمدی وهاب، خوردرو عین محبه و محمدی مطهب نام برده می شود.

هبه یک قرارداد است، به این معنی که نیاز به رضایت طرفین دارد. یکی از مهمترین ارکان عقد هبه [که در همه قراردادها وجود ندارد] قبض است. قبض به این معناست که مال (عین محبه) باید در تصرف یا در دسترس بدهکار باشد. مثلاً فرض کنید من ماشینی به شما می دهم، در حالی که ما در شیراز هستیم، ماشین در تبریز است و شما به عنوان بدهکار به ملک (ماشین) دسترسی ندارید، در این صورت قرارداد هدیه ناقص است. و هر زمان که ماشین در اختیار و دسترسی شما باشد، در یک قرارداد اهدای کامل قرار می گیرید.

در عقد هبه امکان پس گرفتن هبه از واقف کننده وجود دارد. در دو مورد، شخص اهدا کننده (اهداکننده) می تواند هدیه را پس بگیرد. 1. عین موهوب باید موجود باشد 2. حق رجوع مدیون از بین نرفته است. (توجه: در هبه شرط عدم رجوع وجود ندارد) یعنی واقف و واقف به هیچ وجه نمی توانند شرط کنند که دیگری نتواند مال را استرداد کند، زیرا استرداد مال در هبه جزء جدایی ناپذیر است. این قرارداد

در شرایط زیر حق رجوع مدیون از بین می رود
1. اگر قرض دهنده پول را به پدر، مادر یا فرزندش بدهد، رجوع ندارد.

2 . اگر متهب در مقابل هبه و بخشش کاری انجام داده باشد یا چیز دیگری به وهب داده باشد.

3. در صورتی که مدعی علیه مالی را که به او داده شده به دیگری داده باشد یا آن را فروخته باشد.

4. در مال موهوبه تغییر ایجاد شده است. مثلاً من مقداری آهن به شما می دهم و شما این آهن را به چیز دیگری تبدیل می کنید، دیگر چاره ای نیست.

نکته مهم: قرارداد هدیه را رسمی کنید یعنی هدیه را در اسناد رسمی ثبت کنید. صوری بودن موضوع را نه تنها در هدیه، بلکه در همه موارد در نظر داشته باشید. زیرا در این صورت جعل نخواهد بود و نیازی به شاهد نیست.

فوت واقف، عقد هبه را قطعی می کند و ورثه نمی توانند استرداد مال را مطالبه کنند.

سؤال: اگر زنی مهریه خود را وقف کرده باشد، آیا می تواند آن را رجوع کند؟

در صورتی که مهریه خود را به طور کامل پرداخت کرده باشد، امکان مطالبه یا اعتراض به مهریه وجود ندارد. اگر کسی مهریه خود را در قبال وکیل در طلاق یا حضانت فرزند و غیره وقف کند باز هم قابل تجدیدنظر نیست.

دادگاه صالح برای رسیدگی به هدیه
در صورتی که قصد دارید در امور وقف به دادگاه دادخواست بدهید و مال مورد نظر غیرمنقول یعنی زمین، ملک و غیره باشد، محل وقوع ملک، دادگاه حوزه قضایی و همچنین محل اقامت است. متهم دادگاه صلاحیت است. مورد بعدی محل انعقاد قرارداد وقف است. (منظور از محل پیشنهاد و اجرای قرارداد هبه است.)

امروزه اهدای پول یا اشیاء به روش های مختلفی انجام می شود، ممکن است فرد هنگام عقد قرارداد به مواردی توجه نکند و از آن بگذرد یا از پولی که به امانت داده است صرف نظر کند یا بی دلیل باشد. پول دادن به فلان شخص و فقط به این دلیل است که آن شخص نیازمند است. در اصطلاح اعطای حق مال یا مال به اشخاص دیگر به آن هبه گفته می شود. در اینجا قصد داریم در مورد قرارداد هدیه صحبت کنیم.

تعریف هدیه
از نظر لغوی کلمه هدیه به معنای هدیه و بخشش و صدقه است. اما در اصطلاح حقوقی به این معنا است: عقد هبه نوعی عقد است که در آن یکی از طرفین عقد مال یا مال را مجانا به طرف دیگر می دهد. انفاق می کنند، به کسی که وقف می کند وهاب می گویند و به کسی که آن مال یا مال را می گیرد متهب می گویند. ملکی که هبه محسوب می شود نیز هبه است. هدیه نباید دارایی گران قیمت باشد. بسیاری فکر می کنند که ازدواج هدیه باید بر اساس مال گران قیمت انجام شود، اما ازدواج هدیه حتی می تواند یک لباس ساده یا یک تنه طلا باشد که شوهر به همسرش می دهد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 130 تاريخ : يکشنبه 3 / 2 ساعت: 0:59

 



تعهد چیست؟
در واقع تعهد یکی از اصطلاحات مهم و مفهومی در دنیای حقوق و حقوق است. تعهد به رابطه حقوقی اطلاق می شود و بر اساس آن شخص ملزم به انتقال و تسلیم مال یا انجام یا عدم انجام کاری است و در لغت به معنای متعهد شدن و قول دادن است. الزام مندرج در مواد 183 و 221 قانون مدنی، تعهد به انجام یا خودداری از عمل است. عقد این است که یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر به چیزی متعهد شوند و مورد قبول آنها واقع شود. اگر کسی متعهد به انجام کاری شود یا متعهد به خودداری از انجام کاری شود، در صورت تخلف، ضرر وارده به عهده طرف مقابل است، مشروط بر اینکه جبران خسارت معین شده باشد یا تعهد عرفا مشمول تصریح باشد. طبق قانون ضمانت است. طرفین نمی توانند مطالبه خسارت کنند مگر اینکه مدت معینی برای ایفای تعهد معین شده باشد و مدت مذکور منقضی شده باشد و در صورتی که مدتی برای ایفای تعهد تعیین نشده باشد، طرف می تواند در صورتی مطالبه خسارت کند که در زمان ادای اختیار با او بوده و ثابت می کند که وفای به تعهد خواسته است

سقوط تعهدات به معنای از بین رفتن تعهداتی است که شخص مسئول انجام آن است.

بر این اساس است که تعهدات انجام می شود و در یک کلام خاتمه می یابد

1) وفای به عهد

2) آقالا

3) بیان

4) تغییر تعهد

5) پاکسازی

آقالا چیست؟
اقاله در لغت به معنای آزاد کردن و باز کردن چیزی یا رهایی از بیماری است. مقصود از اقاله در قانون عبارت است از: شکستن عقدی که لازمه تراضی و توافق طرفین است. انعقاد قرارداد با رضایت طرفین، اختلاط عقد لازم با رضایت مخالف. اقاله عبارت است از تراضی طرفین بر انحلال عقد و آثار آن، زیرا در فرض انجام تعهد و یا وقوع مالکیت.

ماهیت استهلاک چیست؟

چون اثر فسخ منحصر به فسخ عقد قبلی نیست، آثار باقی مانده آن عقد را نیز در آینده از بین می برد، به همین دلیل در مورد ماهیت فسخ اختلاف نظر وجود دارد.

مبنای استهلاک چیست؟

اساس تسلیم، حاکمیت اراده است. همان دو وصیت نامه را از بین بردند و جایگزین کردند. این دو اراده توانایی گسستن پیوند و رهایی از قیود قرارداد را داشتند. اقاله فقط مختص بیع نیست و نحوه تصفیه از قواعد عام عقود است و هر عقد مکلفی را از بین می برد مگر اینکه با موانع خاصی مواجه شود.

شرایط صحت اقاله چیست؟

لزوم توافق در انعقاد اقاله: اقاله تشریفات و شکل خاصی ندارد. برای انحلال عقد کافی است که طرفین توافق داشته باشند و وسیله اعلام اراده یا لفظ یا فعل و نحوه ابراز آن صریح یا ضمنی است. بنابراین حتی در مورد معاملات نیز می توان معامله را به تعویق انداخت، اما در هر حال باید توافق طرفین صورت گیرد و این کافی نیست که یکی از دو طرف هر وقت که قرارداد را فسخ کند، از طرف دیگر اجازه فسخ بگیرد. خواستن

اهلیت و جواز تصرف: طرفین معامله باید در موقع تخلیه اهلیت داشته باشند، بنابراین اگر یکی از طرفین بعد از معامله دچار جنون شود، تخلیه موکول به رضایت طرف مقابل یا ولی دم مجنون است. . اگرچه تخلیه معامله جدیدی نیست، اما یک عمل حقوقی مستقل است. و نباید از هیچ جهت تابع عقد اصلی دانست و این فعل حقوقی شرایط خاص خود را دارد و رضایت دیگری و نیز اهلیت دیگری را می طلبد پس بین اهلیت قبول آزاد مال و تلف مجانی آن ارتباطی وجود ندارد. .

موضوع آقالا چیست؟

آقالا به آینده نگاه می کند و آثار عقد را در قلمرو خود از بین می برد، این آثار معمولاً تعهد یا مالکیت است و موضوعی دارد که باید ببینید و طرف معلوم و معین است، اما به هر حال قانونگذار تابع است. به رفع آثار قرارداد. انحلال آن معلوم است، پس فقط همین که عقد موضوع انحلال معلوم و معین باشد کافی است.

 

ابرها چیست؟

ابرا از ریشه برا یا برا در لغت به معنای رها کردن است و در فقه نیز به عملی اطلاق می شود که موجب سقوط تعهد و برائت از ذمه مدیون می شود.

اثرات ابرا چیست؟
اثر اصلی ابراء، برائت مدعی و برائت از مسئولیت مدیون است، این ابراء می تواند ناظر به کل یا قسمتی از طلب باشد. ترشح صرفاً به معنای ایفاء تعهد است و نباید آن را حکم یا معادل پرداخت مدعی تلقی کرد وگرنه اگر زن تمام مهریه را به شوهر خود و سپس شوهر بخواهد قبل از دخول او را طلاق دهد، در این صورت در صورتی که زوجه می تواند نصف مهریه خود را مطالبه و دریافت کند. منحل خواهد شد

ابرا چند ستون دارد؟

1) رای دهنده = شخصی که داوطلبانه از حق شرعی خود صرف نظر می کند، چون وضو گرفتن امری شرعی است، ابتدا طلبکار باید اهلیت آن را داشته باشد.

2) طلبکار = گرچه اراده مدیون در تحقق اعتبار نقشی ندارد ولی برای صحت آن باید مدیون معلوم باشد و بی شک اعتبار باطل است.

 
وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 3 / 2 ساعت: 0:59


موجبات ارث
نسب چیست؟

علت چیست؟

والا چیست؟

وکیل ارث در بندرعباس درباره نکات ارث توضیح داد: در بحث ارث یکی از موارد مهم این است که چه کسی ارث می برد و یا به چه کسی ارث می دهد که در اصطلاح حقوقی به آن علل ارث می گویند. در مورد علل وراثت می خواهیم بگوییم.

ارث به چه معناست؟
ارث اصطلاحی است در فقه و حقوق اسلامی درباره اینکه چه کسی از متوفی ارث می برد. بر اساس قوانین اسلامی، کسانی که خویشاوند نسبی یا خویشاوندی یا نکاح یا دلایل دیگر باشند، از میت ارث می برند.

نسب در ارث
خویشاوندی موجب ارث می شود. اگر کسی با ولادت شرعی با شخص دیگر رابطه داشته باشد، نسبت بین آنها نسبی است. خویشاوندی به ترتیب اولویت در ارث به سه دسته تقسیم می شود:

طبقه اول: پدر، مادر، فرزند

طبقه دوم: پدربزرگ و مادربزرگ پدری و مادری و هر چه بالاتر باشد، برادر و خواهر پدری یا مادری.

طبقه سوم: عمه، عمو، عمو، عمه

طبقه سوم ارث را از آن جهت ارث اول می نامند که فرض بر این است که وجود ندارند، زیرا در قرآن سهمی برای آنها ذکر نشده است. این رابطه باید عرفی باشد، بنابراین افرادی که در یک قبیله از هم دور هستند، از یکدیگر ارث نمی برند.

علت وراثت
علیت موجب ارث می شود، علیت یا با نکاح ایجاد می شود یا با نکاح.

نکاح = زن و شوهر از یکدیگر ارث می برند، یعنی هر که بمیرد، دیگری از او ارث می برد و شرط ارث، دائمی بودن عقد است. در مواردی که مرد مریض باشد، ولی عقد واقع می شود، در چنین شرایطی می توانند زن را ترک کنند. او ارث می برد که دخول انجام شود
جلال در اسباب ارث
مقصود از ولا قرب است، چنانکه اگر کسی به واسطه خویشاوندی از دیگری ارث می برد، اگر خویشاوندی باشد، نوبت به ورای او نمی رسد، همچنین اولویت در ارث والا به ترتیب است. والا عطاق، دامن جزیره و امامت.

والا عطاق = اگر کسی بدون اینکه این آزادی برای امور شرعی باشد، غلام خود را آزاد کند، به شرط اینکه وارث نداشته باشد، از بنده ارث می برد.

ضمانت جزیره = اگر شخصی وارث نداشته باشد می تواند با شخص دیگری برای ضمان جزیره قرارداد ببندد. در واقع این توافق به گونه ای است که یک نفر تضمین می کند که به او کمک کند یا از او دفاع کند. در این صورت اگر بمیرد ضامن از آن ارث می برد.

والا امامت = اگر کسی وارث نداشته باشد و مشمول قرارداد ضمان جزیره نباشد، ارث او به امام می رسد.
ارث یکی از موضوعات مهم در حوزه حقوق است. اگر مشکل ارث دارید بهتر است از مشاور حقوقی یا وکیل متخصص در زمینه ارث کمک بگیرید. در ارث باید از قانون و شرع جدا شوید. همچنین بنگرید، اگرچه این قوانین نیز برگرفته از شرع است.
شرط فسخ تعهد چیست؟

برای اینکه تعهد به وسیله مالکیت متعهدله ساقط شود لازم است که دین بازداشت نشده باشد.

دلایل تحقق مالکیت ما چیست؟
بین دو نفر تعهد وجود دارد.

تعهدی که باید به دلیلی منتقل شود.

ملک مورد انتقال توقیف نشده است، ملک مورد وثیقه طلبکار دیگری ندارد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 97 تاريخ : يکشنبه 3 / 2 ساعت: 0:59

 



در وصف منکر ولادت باید بگوییم که گاهی لعن را همان دعوای نفی ولادت می نامند با این توضیح که مرد طفلی را که ظاهراً متعلق به اوست منکر می شود و موجب سقوط آن می شود. حکومت اماره الفرش و این کار را با قسم انجام می دهد. او آن را انجام می دهد. بنابراین با توجه به ماده قانون مجازات اسلامی با اقرار به انتساب طفل، دلبستگی به کفر نیز از بین می رود. برخی از فقها معتقدند که نباید ادعای نفی ولادت یا نفی آن را با کفر آمیخت. زیرا در صورت اثبات ادعای نفی فرزند، فرزند از پدر بیگانه می شود و حکم صادره در این مورد از چنان ارزشی برخوردار است که پدر دیگر نمی تواند از ادعای خود صرف نظر کند و نسبت را اقرار کند. و این نیز از جهت علم به این است که چنین فرزندی در مواردی رابطه مشروع از طرف مادر ندارد و فرزند طبیعی است. طبق ماده 1162 قانون مجازات اسلامی، پس از گذشت دو ماه از اطلاع مرد از تولد فرزندش، دیگر قادر به فحش دادن نیست.
در جایی که دعوای احراز عدم تصدیق امره الفرش مطرح می شود، هر شخصی که در این امر منفعت مشروع داشته باشد، می تواند آن دعوی را اقامه کند. به عنوان مثال، اگر زن و مردی فرزندی را به فرزندی قبول کنند و والدین آنها خود را در شناسنامه معرفی کنند، برادران ذکور می توانند در هنگام طرح اعتراض به درخواست انحصار وراثت یا در دعوای ارث، این موضوع را در دادگاه مطرح و ثابت کنند. اشتراک گذاری. ضمناً در صورتی که شناسنامه فرزندی که پس از گذشت یک سال از انحلال عقد قبلی به نام شوهر اول به دنیا آمده باشد، زن جدید یا فرزند حاصل از او حق اعتراض به این امر را دارد. تاریخ تولد را صادر و تأیید کنید. از بین بردن رابطه مشروع کودک با پدرش. در مواردی که دعوا در مورد نفی فرزند منتسب به مرد باشد، فقط مرد می تواند صحت این انتساب را انکار کند، مثلاً با استناد به آزمایش DNA و شهادت شاهد ثابت کند که همسرش با دیگران رابطه نامشروع داشته است. فرزندی که در زمان تولد ازدواج به دنیا آمده است به او نسبت داده نمی شود.

اعتراف مرد مبنی بر اینکه او پدر این کودک است در مقابل افرادی که علاقه مند به این موضوع هستند قابل استناد است و برادرش نمی تواند زنای محصنه را به همسر برادرش یا مادر کودک نسبت دهد اما با همه این شرایط جایی که مرد بچه را انکار می کند. و قبل از اثبات بمیرد، قادر است ورثه خود را قائم مقام میت بداند و اجازه پیگیری دعوی میت را به آنها بدهد. در پرونده نفی طفل دو متهم وجود دارد که یکی از آنها طفل مورد ادعا است

متعلق به خانواده نیست. و مادر فرزندی که نفی می شود. بر اساس ماده 1161 قانون مجازات اسلامی، اگر مردی صریحا یا ضمناً به پدر بودن خود اقرار کرده باشد، ادعای او مبنی بر نفی طفل قابل استماع نیست، بنابراین اقرار پدر او را ملزم می‌کند مشروط بر اینکه از شخص آگاه و سالم باشد. اراده. بدیهی است که طفل یکی از طرفین دعوی است، زیرا مقصود این است که حق خود را ضایع کند، پس باید به او توانایی دفاع داده شود. اما در صورتی که طفل صغیر یا مجنون باشد، مردی که تا اثبات آن دعوی دارد، وکیل طفل محسوب می‌شود و نمی‌تواند نماینده او محسوب شود، زیرا در این صورت بین عامل و نماینده تعارض منافع وجود دارد. اصل، نماینده اجباری منتفی می شود و سمت خوانده در یک نفر اتفاق نظر نیست. درست است که از یک منظر مرد می تواند اصالت خود را ادعا کند و آن را توسط کودک به عنوان متهم اثبات کند، اما در جایی که تعارض منافع وجود داشته باشد.
باید در نظر گرفت که وکالت از بین رفته است زیرا بیم ضایع شدن حقوق و حقوق محجورین همیشه وجود دارد و هیچکس نمی تواند در مقام وکالت ادعایی کند و سپس منکر شود. بنابراین تعیین قیم به صورت تصادفی برای دفاع از خلع ید شده امری اجتناب ناپذیر است. این مبارزه را به عهده بگیرید در صورتی که طفل قبل از تقدیم دادخواست فوت کند، در شرایطی که ورثه طفل در یک طرف باشند، دعوا مطرح می شود، زیرا انکار نسبت طفل مستقیماً به ضرر آنان است، لذا طبق ماده 297 آیین دادرسی مدنی. قانون، هر گاه متهم یا کودک در جریان محاکمه فوت کنند. وراث متوفی قائم مقام او می شوند. مادر هم باید در یک طرف دعوا باشد

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 62 تاريخ : جمعه 1 / 2 ساعت: 0:43

 



ماهیت دعوای قطع درخت چیست؟

دعاوی در دادگاه ها انواع مختلفی دارد که یکی از این دعاوی مربوط به قطع درختان است. وقتی مردم درختی می کارند، چون برخی از درختان محصولات ارزشمندی تولید می کنند، حساسیت به این نوع درختان بیشتر می شود. دلیل آن هم کسب درآمد از فروش این محصولات است، اما در برخی موارد مشکلاتی در خصوص مالکیت درختان به وجود می آید که حتی باعث می شود مردم برای طرح دعوی به دادگاه مراجعه کنند. مراحلی وجود دارد که قرار است در خصوص طرح دعوای قطع درختان توضیحاتی ارائه کنیم.

ادعای قطع درختان یعنی چه؟؟
دعاوی قطع درخت از دعاوی رایج در مراجع قضایی است. دعوای قطع درخت را می توان علاوه بر خواسته های دیگری مانند تخلیه یا رفع تصرف عدوانی اقامه کرد، اما این بدان معنا نیست که دعوای قطع درخت منوط به دعاوی دیگر است، بلکه دعوای قطع درخت می تواند مستقلاً اقامه شود. باید در مراجع قضایی مطرح شود و مراجع قضایی به پرونده قطع درختان رسیدگی کنند. به گفته وکلا، پرونده قطع درختان یک پرونده مستقل است که نیاز به رسیدگی به درخواست شاکی دارد. قطع درختان همیشه نتیجه دعوا نیست و ممکن است قطع درختان نتیجه شکایت کیفری باشد. به هر حال نوع شکایت در اثر قطع درختان فرقی نمی کند و فقط نوع شکایت و مرجع صالح رسیدگی کننده متفاوت است. در پرونده قانونی قطع درختان است. در پرونده حقوقی قطع درخت، وکیل قطع درخت، دادخواست قطع درختان را به مرجع قانونی تقدیم می کند و در پرونده کیفری قطع درخت، وکیل قطع درخت، شکایت قطع درختان را به دادسرا تقدیم می کند، روند قطع درختان شروع و کمک می کند. بسیار به مدعی در مورد قطع درختان.
تعریف قطع درختان:
ریشه کنی در لغت به معنای ریشه کن کردن، براندازی، کشتن و ریشه کن کردن، ریشه کن کردن یا سرکوب کردن است. قطع درختان به معنای ریشه کن کردن و از بین بردن درختان است. در اصطلاح حقوقی، قطع درختان دور از معنای لغوی آن نیست. وی از معنای لغوی آن دور نیست، قطع درختان در اصطلاح حقوقی به معنای اجرای حکم در مورد کندن و کندن درختان است. قطع درختان از نظر قانونی طبق دستور مراجع ذیصلاح مبنی بر معدوم نمودن درختان و بقایای درختان مالک یا متهم بدون داشتن مجوز قانونی یا قراردادی یا بدون کسب مجوز از مالک، کاشت درخت و یا موارد مشابه. در ملک او ، تماس گرفت.

قطع درختان بدون اجازه صاحب درخت اگر کسی بدون کسب اجازه در زمین خود درختان دیگری را بکارد، صاحب درخت می تواند در ازای دریافت، درخواست قطع درختان خود یا عدم قطع درختان را بنماید. یک قیمت برای تسریع در روند حذف درخت یا دریافت قیمت درختان خود می توانید از وکیل حذف درخت کمک بگیرید.

آیا می توان درخت مستاجر را از بین برد؟
در صورتی که مستاجر بدون کسب اجازه از موجر در زمینی که اجاره کرده درخت بکارد، هر یک از مستأجرین یا موجر حق دارند هر زمان که بخواهند درختان را از بین ببرند، اگر در اثر کاشت درخت یا از بین بردن درخت در ملک عیبی در اجاره وجود دارد به عهده مستاجر است. یک وکیل حذف درخت می تواند به صاحبخانه کمک کند و روند حذف درخت را تسریع کند. تسریع در قطع درختان.
ماهیت قطع درخت طبق قرارداد اجاره چیست؟
اگر مستاجر طبق قرارداد اجاره اجازه کاشت درختان خود را داشته باشد، موجر نمی تواند مستأجر را مجبور به قطع درختان کند و پس از انقضای مدت اجاره، اگر درختان در اختیار مستأجر باقی بماند، موجر باید حق مطالبه پرداخت مناسب برای زمین. اگر در تصرف موجر باشد مستأجر حق مطالبه پرداخت درختان خود را خواهد داشت. در خصوص قطع درختان طبق قرارداد اجاره، وکیل قطع درخت می تواند به موجر یا مستاجر برای دریافت حق الزحمه مناسب یا حذف درخت کمک کرده و روند حذف درخت یا دریافت حق الزحمه مناسب را تسریع بخشد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 65 تاريخ : جمعه 1 / 2 ساعت: 0:43

 


انواع وصیت نامه

وصیت دو نوع است: تملکی و وصیتی
به عقیده بسیاری از فقهای امامیه، قانون مدنی وصیتی را که شامل وصیت تملیکی و عهدی باشد تعریف نکرده و تنها آن را به دو قسم تقسیم کرده است.
دلیل این امر آن است که هر یک از دو نوع وصیت و عهد تملیکی دارای ماهیت حقوقی خاصی است، هرچند هر دو مربوط به فوت موصی می باشد. در هر صورت وصیت اثری ندارد و یا باطل خواهد بود. در این مبحث به برخی از این موارد پرداخته خواهد شد.
طبق ماده 841 قانون مدنی، عقد ثمری «باید مال موصی باشد و ترکه بر مال غیر بدون اذن مالک باطل است».
طبق قاعده حقوقی صحیح است ولی قانون مدنی استثناء آن را در مورد وصیت باطل دانسته است. بنابراین با توجه به اطلاق ماده فوق فرقی نمی کند که موصی مال دیگری را برای خود وصیت کند یا برای صاحب آن، چنانکه توضیح داده شد که موصی له صاحب موصی است.

طبق ماده 843 قانون مدنی «...ترک بیش از ثلث ترکه صحیح نیست مگر به اذن ورثه».
هر کس می تواند یک سوم اموال خود را پس از مرگ تصرف کند و آن را به هر کس که بخواهد واگذار کند یا برای مقاصدی از آن استفاده کند. صحیح نیز بر این دلالت دارد. محمد بن علی بن بابویه (شیخ صدوق) وصیت را بر کل ترکه نافذ می داند. قول مذکور نادر است و روایات متعددی بر آن وارد شده است که یکی از آنها روایت عمار ثابتی از حضرت صادق علیه السلام است که می فرماید: تا زمانی که انسان روح در بدن دارد، حق دارد. به مال او، اگر همه آن را وصیت کند، جایز است. .
چون در مقابل روایت مذکور روایات متعارض وجود دارد، باید گفت که این روایت یا ناظر به موردی است که ورثه اجازه می دهند ثلث وصیت را به ما ارث ببریم و یا ناظر به موردی است که موصی وارث نداشته باشد. به عنوان شیخ موجه شده است، هرچند برخی از فقها در موردی که موصی وارث نداشته باشد، وصیت را بیش از ثلث جایز نمی دانند.

اگر کسی ورثه نسبی یا سببی داشته باشد و بیش از ثلث ترکه خود را اعم از تضامنی یا جداگانه وصیت کند، وصیت به مقدار ثلث صحیح است و برای اولاد صحیح نیست و نیاز جایز است. او یک وارث دارد. زیرا طبق ماده 843 ترکه زائد بر ثلث ترکه صحیح نیست مگر با اذن ورثه و اگر عده ای از ورثه اذن دهند فقط نسبت سهم او صحیح است.

از نظر ابن واسط، وصیت نسبت به سهمی که اذن نداده باطل است، زیرا هرکس حق دارد در سهم خود تصرف کند و اذن دهد. پس اگر کسی بیش از ثلث مال خود را به کسی وصیت کند و یک پسر و دو دختر داشته باشد، همه ورثه می توانند اجازه دهند، بعضی سهم خود را اذن و بقیه رد کنند، پس پسر می تواند اجازه دهد. وصیت به پسر بزرگ، ولی دو دختر آن را رد می کنند، وصیت به نصف مازاد صحیح و نصف نصف دیگر که سهم دو دختر است باطل است.
ابطال وصیت بیش از ثلث
در مواردی ممکن است وصیت نامه ای که متوفی در زمان حیات خود تنظیم کرده دارای ایراداتی باشد که به ضرر ذی نفع باشد. در این صورت باید دادخواست ابطال وصیت نامه تقدیم شود. وصیت نامه باید معتبر و معتبر باشد. مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. بر اساس اصل صحت، اصل بر این است که وصیت نامه صحیح تنظیم شده است و شخصی که ادعا می کند وصیت نامه صحیح نیست، باید خلاف آن را ثابت کند و دلیل و دلیل بیاورد.

بر اساس ماده 843 قانون مدنی، منظور از بیش از حد اراده بر ثالث نیست. جز اینکه ورثه اذن می دهند یا بعضی از آنها این اجازه را می دهند. در نتیجه فقط برای برخی از آنها موثر خواهد بود. بر اساس این ماده قانونگذار معتقد است که هر شخصی در زمان وصیت خود فقط می تواند تا یک سوم اموال خود را وصیت کند. اگر بیش از این مقدار وصیت کند باطل است. جز اینکه ورود آن را تایید و تصدیق می کنند. اما اگر وراث آن را رد کنند وصیت باطل می شود.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 100 تاريخ : جمعه 1 / 2 ساعت: 0:43

 



سفته و برات چیست؟
محل سفته و برات در قانون تجارت و مبادلات بازرگانی
قانون اسناد تجارتی را به عنوان اثرات تجارت تعریف نکرده است، اما برای هر یک از آن انواع موارد خاصی در قانون تجارت و قوانین خاص وجود دارد. از جمله مهم ترین انواع اسناد تجاری می توان به: سفته، سفته، چک، قبض انبار رسمی (ضمانت نامه)، سهام، سفته اشاره کرد.

در این مقاله اسناد تجاری برات و سفته طبق ضوابط رایج آنها مورد بررسی قرار می گیرد.
اسناد تجاری
الف- مزایای اسناد تجاری
با رواج ظهرنویسی های قابل انتقال برات و سفته، دیگر مالک نمی تواند با شرایط معامله ای که برات و سفته ایجاد کرده است، آشنا باشد و به همین دلیل امروزه برات و سفته استقلال دارند. به خودی خود و صرف نظر از معاملات اولیه معتبر هستند. عدم اعتبار یا اجرای معامله ای که برات یا سفته از آن حاصل شده است، تأثیری بر اعتبار برات یا سفته ندارد و مسئولین پرداخت برات یا سفته نمی توانند استناد کنند. در مورد عدم انجام اصل معامله یا عدم ایفای تعهدات شخصی که برات یا سفته به نفع او صادر شده است. برای امتناع از پرداخت سفته صادر شده است. رابطه حقوقی صادرکننده و گیرنده برات با ظهرنویس ها تأثیری در حقوق دارنده برات و سفته ندارد. صادرکننده و گردش کننده برات یا سفته و دارنده برات یا سفته مزبور دارای حقوقی است که ناشی از مالکیت قانونی آن است و کلیه کسانی که در صدور و گردش برات دخیل بوده اند. یا سفته حق پرداخت آن را دارند. آنها در مقابل او مسئولیت مشترک دارند. ارزش برات یا سفته به اعتبار امضاکنندگان آن بستگی دارد و چون این اسناد معمولاً بین بازرگانان معامله می شود، پذیرندگان برات یا سفته با اعتبار امضاکنندگان و مسئولین آن آشنا هستند. پرداخت برات یا سفته.
ب - مزایای اسناد تجاری
مهمترین مزایای اسناد تجاری نسبت به اسناد عادی عبارتند از:

1. مسئولیت تضامنی: مسئولیت تضامنی در قبال امضاکنندگان سفته یا سفته یا چک امتیاز بزرگی است که قانون برای صاحب این نوع اسناد قائل است.

2- اسناد تجاری به خودی خود معرف مدعی مالک آن است. و...

در مقابل این مزایا، قانونگذار علاوه بر الزامات صوری برای صدور سند تجاری، دارنده آن را ملزم به انجام تشریفاتی کرده است که نه تنها ممکن است مزیت اسناد تجاری را از بین ببرد، بلکه گاهی مسئولیت برخی از مقامات را نیز برعهده دارد. . همچنین پرداخت سند را از بین می برد. مثلاً برات یا سفته یا چک باید در مدت معینی به دست مسئول پرداخت برسد. در صورت نکول یا عدم پرداخت، دارنده برات باید اعتراض رسمی و پس از اعتراض در مدت معین و در نهایت با رعایت کلیه تشریفات مقرر، طرح دعوی کند. قانون تجارت برای دعاوی مربوط به اسناد تجاری مدت زمان کمتری در نظر گرفته است. با توسعه تجارت بین الملل و افزایش معاملات انجام شده توسط سفته و برات، حقوق دانان و نمایندگان کشورهای ذینفع سعی در یکسان سازی مقررات مربوط به سفته و برات داشته اند. اصول مربوط به برات و سفته در کشورهای گروه لاتین، کشورهای گروه ژرمنیک و کشورهای آنگلوساکسون متفاوت است و آشنایی بازرگانان با مقررات هر کشور در این کشور دشوار است. مواردی که برات از کشوری به کشور دیگر صادر می شود.
حدس و گمان چیست؟
بهترین تعریف برای سفته بازی، ورود به معاملات مالی است که ریسک زیادی در بر دارد. این ریسک معمولاً برای کسب سود از نوسانات ارزش یک کالا یا خدمات است.

در بسیاری از موارد، سطح ریسک سرمایه گذار و سفته باز در معاملات با هم ارزیابی می شود. باید توجه داشت که سرمایه گذار فردی است که محافظه کارانه تصمیم می گیرد، یعنی ریسک متوسط و عاقلانه ای را می پذیرد، اما سفته بازی معمولاً رفتار فردی است که ریسک می کند. بزرگان را پذیرفته است.

بر این اساس، شخصی که به تجارت مشغول است، در صورت استفاده از ریسک های کم در معاملات خود، پس از اعلام قیمت مشتری، جریان را تهیه می کند.
مورد نیاز برای معامله، تصمیم او در اینجا سرمایه گذاری نامیده می شود، یعنی تاجر با این تصمیم مطمئن می شود که در صورت تغییر ارزش پول، ضرر زیادی متحمل نمی شود.

سفته
در کشور ما بسیاری از شرکت های خصوصی برای جذب و استخدام افراد ضمانت نامه یا ضمانت نامه درخواست می کنند که معمولا ضمانت نامه با چک سفید امضا شده یا دادن سفته است. اینجا موضوع ما سفته ضمانت است.

همانطور که در قانون تجارت آمده است، سفته نوعی سند تجاری است. نقش سفته این است که صادرکننده را به دارنده سفته متعهد می کند که مبلغ مندرج در آن را بپردازد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 58 تاريخ : جمعه 1 / 2 ساعت: 0:43

 

تاریخ نشان می دهد که کار دادگستری و دفاع به ویژه در ایران باستان بسیار مهم بوده و نیاز به تخصص داشته است. در آن زمان «با افزایش تدریجی سوابق قضایی و طولانی شدن و تفصیل قوانین، گروه خاصی به نام «مشارعین قانون» پیدا شد که مردم در امور قضایی با آن‌ها مشورت می‌کردند و در پیشبرد مطالبات به آنها کمک می‌کردند.

قبل از مشروطیت
در دوره دیکتاتوری افرادی به نام وکیل در صورتجلسه شرعی یا دادگاه عدالت از حقوق مستضعفین دفاع می کردند اما مشمول اصول و مقررات نبودند.

قانون اصول تشکل های قضایی تا سال 1315 - ماده 239 قانون اصول تشکل های قضایی مصوب 1329 وکلای دادگستری را به رسمی و غیر رسمی تقسیم کرد.

وکلای رسمی به کسانی گفته می‌شود که در دادگاه‌ها به عنوان وکالت پیشه کرده‌اند و به این عنوان معرفی شده‌اند. وکلای غیررسمی کسانی بودند که وکالت را کار خود نمی دانستند و از روی هوس به عنوان وکیل عمل می کردند.

قانونگذار شرایط وکلای رسمی ایران در آزمونی که وزارتخانه اعلام کرد (ماده 237) سن 30 سال و موفقیت را تعیین کرده بود. اما شرایط نمایندگی غیررسمی مشخص نشد.

از سال 1315 تا انقلاب اسلامی 1357
قانون وکالت مصوب بهمن 1393 (ماده 1) وکالت سه درجه اول تا سوم را انجام داد و کلاس جدیدی به نام کارگشا نیز در این قانون پیش بینی شد (ماده 2).
وکالت در امور کیفری

در صورت ناتوانی مالی برای متهم می تواند تا پایان اولین جلسه از دادگاه برای او وکیل تعیین کند. قوه قضائیه برای متهم وکیل تعیین می کند.

در صورت درخواست حق الوکاله توسط وکیل، دادگاه با توجه به اقدامات انجام شده، حق الوکاله را تعیین می کند و در هر صورت میزان حق الوکاله نباید از هزینه های قانونی بیشتر باشد.
در صورت احضار متهم این حق در احضاریه قید و به وی ابلاغ می شود..

اظهارات وکیل در صحن مجلس نوشته می شود و سلب حق همراهی متهم و عدم توضیح این حق به متهم به ترتیب موجب مجازات انتظامی درجه 8 و 3 می شود.

در جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده (302) این قانون، جلسه رسیدگی بدون حضور وکیل متهم تشکیل نخواهد شد.

در صورت عدم معرفی وکیل متهم یا عدم حضور وکیل وی بدون ذکر عذر موجه، تعیین وکیل تسخیری در این گونه جرائم الزامی است و در صورت عدم حضور وکیل تسخیری بدون عذر موجه، تعیین وکیل تسخیری الزامی است. ، دادگاه او را عزل و وکیل تسخیری دیگری تعیین می کند. تعیین می کند

در صورتی که متهم پس از تعیین وکیل، وکیل معینی را به دادگاه معرفی کند، وکیل عزل می شود. درخواست تغییر وکیل متهم فقط برای یک بار قابل قبول است. حق الوکاله وکیل متصرف از محل اعتبارات قوه قضائیه پرداخت می شود.
لزوم استفاده از وکیل در دعاوی
همانطور که افراد غیرمتخصص برای معالجه دیگران از اشتغال به حرفه پزشکی منع می شوند و افراد غیرمتخصص تلویحاً برای معالجه و معالجه خود به پزشکان هدایت می شوند، باید از دخالت افراد غیرمتخصص در قوانین قانونی جلوگیری شود. صنف و اصحاب دعوا و شکایات وی را از طرح و دفاع از دعاوی مرتبط برحذر داشته است.

از سوی دیگر، همانطور که در اکثر کشورهای پیشرفته رایج است، در ایران در زمان تدوین و تصویب قانون آیین دادرسی مدنی 1318، اصحاب دعوا موظف بودند از طریق وکلا در برخی از مراجع قضایی، اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند.

در واقع بر اساس ماده 58 قانون مذکور مقرر شد در دادگاه های ناحیه و شهرستان اصحاب دعوا حضوری یا از طریق وکیل اقدام کنند اما در دادگاه های استان و دیوان عالی کشور باید وکیل داشته باشند. برای ارائه دادخواست و رسیدگی.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 62 تاريخ : جمعه 1 / 2 ساعت: 0:43

 


رای تصحیحی و نکات مهم آن

برای اینکه رای دادگاه حکمی نامیده شود، نیاز به دو ویژگی دارد

اول) باید در مورد ماهیت دعوی تصمیم گیری شود:

یعنی تصمیم دادگاه باید در مورد اختلافات و اختلافات بین افراد باشد.

مثال: شخص الف به عنوان مدعی پرونده بیان می کند که شخص ب به عنوان متهم با خودروی خود به موتور سیکلت شخص الف ضربه زده و خواستار خسارت به موتورسیکلت است. Cyclet کسی نیست که بخواهد خسارت دریافت کند

تصمیم دادگاه در مورد صحت یا عدم صحت اظهارات خوانده ربطی به ماهیت دعوا ندارد و حکمی ندارد زیرا موضوع دعوی خسارت وارده به موتورسیکلت شاکی است نه مالک بودن او. موتور سیکلت یا نه

دوم) تصمیم دادگاه مبنی بر تکمیل دعوی مطروحه

مثال: اگر در پرونده ای خارج از علم قاضی باشد و دستور به مراجعه به کارشناس مربوطه بدهد و نظر کارشناس را بخواهد نمی توانیم بگوییم قاضی پرونده حکم صادر کرده است.

چه معامله است؟
طبق ماده ۲۹۹ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی: هرگاه دادگاه تصمیمی صادر کند که ربطی به ماهیت دعوا نداشته باشد یا برای دعوی قاطع نباشد، آن رأی قطعی است.

مثلاً اگر در مورد مثال فوق قاضی به جای محاسبه میزان خسارت وارده به موتورسیکلت و دستور پرداخت آن، به این موضوع می پردازد که موتورسیکلت متعلق به شخص الف است یا خیر. به آن نه رای می گویند.

رای یعنی چی؟؟
بر اساس آنچه در قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی آمده است: حکم شامل حکم و حکم است، در واقع عامتر از آن دو است.

علت اهمیت این موضوع این است که: قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی احکام مربوط به تصحیح احکام مدنی را تحت عنوان حکم ذکر کرده است. نتیجه این اقدام این است که مقررات مربوط به این امر هم در تصحیح حکم و هم در تصحیح قرار رعایت می شود.

معنای حکم مدنی
به طور کلی دادگاه های عمومی کشور به دو دسته دادگاه حقوقی و دادگاه کیفری تقسیم می شوند که همانطور که از نامش پیداست شعب حقوقی به امور حقوقی و شعب کیفری به امور کیفری رسیدگی می کنند.

تعریف امور کیفری: اموری که قانونگذار آن را حرام دانسته و برای آن امور مجازات در نظر گرفته است.

و مراد از امور حقوقی اموری است که جزء امور کیفری نیست

بر اساس تقسیم بندی مذکور، دادگاه ها بر اساس اموری که به آن رسیدگی می کنند به دو دسته مدنی و کیفری تقسیم می شوند.

به هر حال وقتی قضات در مورد پرونده ای رای صادر می کنند، اکثراً حق تغییر رأی را ندارند که به آن قاعده خلأ قضایی می گویند.
تعریف قانون جای خالی قاضی:
وقتی قاضی عهده دار حل و فصل اختلاف است، موظف است تکلیف دعوا را روشن کند، یعنی در مورد دعوای مطرح شده رأی صادر کند و پس از اعلام نظر قاضی در مورد اختلاف، حق ندارد. تغییر عقیده حتی زمانی که قاضی متوجه شود که اشتباه کرده است حق ندارد تصمیم دیگری حتی با رضایت طرفین صادر کند.

این قاعده در ماده 155 قانون مدنی سابق به صراحت بیان شده است: دادگاه پس از امضاء حق تغییر تصمیم را ندارد.

در قانون آیین دادرسی مدنی فعلی این ماده قانونی حذف شده است اما حذف آن به معنای عدم استفاده از آن نیست. این ماده قانونی را همچنان می توان از یک سری مواد قانونی برداشت کرد، مانند ماده 8 قانون مدنی فعلی: هیچ مقام یا سازمان یا اداره دولتی را مقام بالاتر در مواردی که قانون معین می کند.
قاعدتاً مانند هر قاعده دیگری از قاعده خالی بودن دادگستری استثنائاتی وجود دارد

استثناء این قاعده، تصحیح اشتباه در رأی توسط دادگاه صادرکننده آن است، اما این گونه نیست که دادگاه صادرکننده رأی، هر نوع اشتباهی را در رأی تصحیح کند.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 73 تاريخ : جمعه 1 / 2 ساعت: 0:42

 


مالیات برای بهبود شرایط جامعه استفاده می شود، در واقع مالیات بر درآمد مستقیم و غیرمستقیم دولت برای بهبود شرایط جامعه است و مالیات برای ارائه تسهیلات بهتر به مردم اخذ می شود اما برخی از مردم از پرداخت خودداری می کنند. مالیات به دلایل مختلف آنها قصد ندارند مالیات خود را پرداخت کنند، اکنون ممکن است این کار را انجام دهند تا در مواردی سود بیشتری داشته باشند یا اینکه قادر به پرداخت مالیات نیستند. اما باید دانست که در هر صورت نپرداختن مالیات نوعی جرم است و مجازات را به همراه خواهد داشت و البته موضوع مالیات مختص ایران نیست بلکه همه کشورها برای خدمات مالیات می گیرند.

حال با توجه به اطلاعات ذکر شده در بالا می خواهیم بدانیم فرار مالیاتی چیست؟

هرگونه اقدام غیرقانونی با هدف عدم پرداخت مالیات از جمله عدم ارائه اطلاعات لازم در مورد مزایای مشمول مالیات به مراجع مسئول، فرار مالیاتی نامیده می شود.

در فرار مالیاتی، فرد نگران افشای عمل خود نیست، بلکه فرد با کاهش توانایی پرداخت مالیات خود از پرداخت مالیات اجتناب می کند و البته تمامی معاملات خود را با مشخصات آنها ثبت می کند، البته به صورت غیر واقعی.

هر گاه شخصی مأموران مالیاتی را از دسترسی مأموران مالیاتی به اطلاعات مالیاتی خود یا دیگران ممانعت کند یا از انجام وظایف قانونی در ارسال اطلاعات مالی به سازمان امور مالیاتی کشور طبق ماده 169 امتناع کند و اقدام وی موجب ضرر دولت شود، مقصر خواهد بود.

اجتناب از مالیات سوء استفاده از قوانین مالیاتی است.

فرار مالیاتی: اقدامی غیرقانونی است که به صورت گزارش نادرست درآمد و فروش کسری و تنظیم اظهارنامه صورت می گیرد.

جرایم مالیاتی و فرار مالیاتی
ماده 119 قانون مالیاتهای مستقیم

در صورت عدم تسلیم اظهارنامه یا استنکاف هر یک از مودیان این فصل از ذکر قسمتی از اموال در اظهارنامه، حسب مورد مشمول جریمه ای معادل 5 درصد ارزش اموال اظهار نشده است. ، و در صورت تسلیم اظهارنامه خلاف واقع معادل دو و نیم درصد مابه التفاوت قیمت مندرج در اظهارنامه با مبلغ شناسایی شده به عنوان دارایی که ملاک محاسبه قطعی مالیات خواهد بود مشمول جریمه می شود.

تبصره ـ جرایم مذکور نسبت به سهم الارث به هر یک از وراث تعلق می گیرد و در هر حال برای هر یک از آنها و هر یک از وراث که از پرداخت معاف می باشند تجاوز نمی کند. مالیات نیز از پرداخت جریمه سهم وی معاف خواهد بود. .

ماده 201 قانون مالیاتهای مستقیم

هر کس عالماً و عمداً به ترازنامه و حساب سود و زیان یا اسناد و مدارکی که مبنای تعیین مالیات است و بر خلاف واقع تنظیم یا تنظیم می شود به قصد فرار از پرداخت مالیات رجوع کند. ، به حبس از سه ماه تا دو ماه محکوم می شود مدیر یا مدیران مسئول اشخاص حقوقی که به دلیل خودداری از انجام وظایف مقرر در خصوص تسلیم صورت و ترازنامه حساب سود و زیان و دفاتر و اسناد و مدارک موجب درآمد اشخاص مذکور کمتر از میزان واقعی تشخیص داده می شود و این امر بدلیل اثبات مستندات و دلایل مشمول مجازات مقرر در این ماده، تعقیب و اقامه دعوی علیه مرتکبین خواهد بود.

طبق ماده 202 قانون مالیات های مستقیم:

وزارت امور اقتصادی و دارایی می تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که بدهی آنها بیش از صد هزار تومان است جلوگیری کند.

تبصره 1: در مواردی که بدهی مالیاتی تعیین نشده باشد، حکم این ماده در صورت تودیع ضمانت نامه معتبر خواهد بود.

تبصره 2- در صورتی که مؤدیان به قصد فرار مالیاتی اموال خود را به همسر یا فرزندان خود واگذار کنند، وزارت امور اقتصادی و دارایی می تواند از طریق مراجع قضایی نسبت به ابطال اسناد مذکور اقدام نماید.

اعتراض به مالیات و نحوه آن:
در صورتی که رأی هیأت حل اختلاف قابل اعتراض باشد مؤدی و سازمان امور مالیاتی موظفند طبق ماده 251 قانون مالیات های مستقیم به شورای عالی مالیاتی شکایت کرده و ابطال رأی و میزان آن را بخواهند. مالیات در نظر گرفته شده
اقدام برای اعتراض مالیاتی
1) شکایت باید مختصر و بدون کلمات، عبارات و جزئیات باشد.

2) خلاصه ای از پیشنهاد دفاعیه را در قسمت مربوط بنویسید.

3) متن اشکال با توجه به نوع مشکلات و مسائل پیش آمده نوشته شود.

4) تمام شواهد شکایت را پیوست کنید.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 58 تاريخ : جمعه 1 / 2 ساعت: 0:42

 


ابتدا چک را توضیح می دهیم:

چک سند تجاری قابل استناد است و قانونگذار چک را سند عادی می داند.

انواع اسناد تجاری
1. برات

2. بررسی کنید

3. سفته

اینها اسناد تجاری هستند که اگرچه جزء اسناد عادی هستند، اما قانونگذار به آنها اعتبار داده و این اسناد را وسیله پرداخت آسانی قرار داده است که دارای ضمانت اجراهای قانونی است. این اسناد باعث تسهیل و افزایش سرعت روابط تجاری افراد جامعه می شود. این اسناد دارای اصولی هستند که با سایر اسناد عادی متفاوت است.

در ادامه یک سری مسائل مهم مربوط به چک را توضیح می دهیم

اعتبار چک چند سال است؟
ماده 6 قانون صدور چک مصوب 1396 حداکثر مدت اعتبار چک را از تاریخ وصول دسته چک سه سال تعیین کرده است.

بنابراین صاحب چک باید تاریخ سررسید چک را برای سه سال آینده از زمان دریافت دسته چک مشخص کند، بنابراین چک هایی که بعد از این تاریخ هستند دیگر مشمول قانون چک نیستند.

پس از سپری شدن این سه سال، صاحب چک می تواند برای وصول چک خود به بانک مراجعه کند، با این تفاوت که در این زمان دیگر ضمانت حسن انجام کار مندرج در چک منظور نمی شود.

براساس بخشنامه شماره 3187/25 مورخ 17/07/1363 بانک مرکزی، مهلت ارائه چک به بانک ها برای وصول ده سال از تاریخ وصول چک می باشد. این بخشنامه مربوط به چک هایی است که قبل از این قانون صادر شده است.

بنابراین تعیین تاریخ سررسید چک و مراجعه به بانک برای وصول چک نیاز به زمان خاصی ندارد.

آیا می توان برای بررسی به مراجع کیفری مراجعه کرد؟
اگر فردی چک بلامحل دریافت کرده باشد، شش ماه فرصت دارد آن را برگرداند و گواهی عدم پرداخت را از بانک دریافت کند. اگر چک در این شش ماه این کار را نکرده باشد دیگر نمی تواند شکایت کیفری کند.

اما در صورتی که شخص موارد فوق را انجام داده باشد می تواند ظرف شش ماه از زمان دریافت گواهی عدم پرداخت از بانک شکایت کیفری خود را در دادگاه مطرح کند.

پس در این شش ماه دوم می تواند با شکایت کیفری چک را وصول کند.

و در صورتی که صاحب چک اقدامی انجام نداده باشد چک کیفری خود را از دست داده است و فرد باید برای وصول چک شکایت قانونی کند.

انتزاع بودن شرح چک
اول از همه، بیایید در مورد معنای انتزاعی چک صحبت کنیم:

وصف انتزاعی چک به این معناست که سند تجاری فقط سندی برای اثبات تعهد یا بدهی نیست و مستقلاً ایجاد تعهد می کند.

بنابراین اگر تعهد یا دینی به شخصی بدهیم و روی کاغذ بنویسیم اما پس از مدتی به تعهد خود پایبند باشیم، آن شخص می تواند از ما شکایت کند و اوراق تعهد را به عنوان مدرک به دادگاه بدهد.

در اینجا باید بگوییم که سند تجاری وسیله پرداختی است که تعهد اصلی را تقویت می کند و به همین دلیل اگر به جای تعهد نامه کاغذی، چکی را به گیرنده تحویل دهیم، اما به تعهد خود عمل نکنیم، در این صورت است. در این صورت شخص می تواند به دلیل عدم انجام تعهد و همچنین می تواند به دلیل عدم پرداخت وجه چک از ما شکایت کند. پس در اینجا دوبار می تواند از ما شکایت کند و این شکایت دوم به دلیل شرح انتزاعی اسناد تجاری است. بنابراین این سند تجاری ابتدا وسیله ای برای پرداخت تعهد اصلی بوده ولی بعداً دارای تعهد جداگانه و مستقل از قرارداد قبلی است.

و آخرین نکته در رابطه با وصف انتزاعی این است که اگر سند تجاری به شخص ثالث منتقل شود، تعهدات ناشی از سند تجاری، تعهدات ناشی از سند تجاری مستقل می شود و آن تعهد از بین می رود و وجود خواهد داشت. تاثیری در چک ندارد ندارد .

دوره بررسی و دوره اعتبار را بررسی کنید
در ماده 318 قانون تجارت آمده است که سند تجارتی منوط به مرور زمان است. و چون چک سند تجاری است شامل مرور زمان خواهد بود.

در اینجا دو مورد را بیان می کنیم:

1. ماده 318 قانون تجارت در رابطه با این موضوع:

دعاوی راجع به سفته و برات و چکهای صادره از تجار یا به منظور تجارت پس از انقضای پنج سال از تاریخ صدور اعتراض نامه یا آخرین تعقیب در دادگاه رسیدگی نمی شود مگر اینکه طرف در این مدت باشد. رسماً به دین اقرار می کند که در این صورت شروع مرور زمان، تاریخ اقرار محسوب می شود. در صورت عدم اعتراض، مرور زمان از تاریخ انقضای مهلت اعتراض شروع می شود.

 
وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 64 تاريخ : جمعه 1 / 2 ساعت: 0:42

 


امروزه چک صیاد چه کاربردهایی دارد؟

چک صیاد چه زمانی جایگزین چک های جدید شد؟

تکلیف چک های قدیمی چیست؟

تمامی سوالات فوق سوالاتی هستند که ذهن ما را در مورد چک و استفاده از آن به خصوص چک شکارچی به خود مشغول کرده است، از آنجایی که امروزه تعدادی از معاملات با این چک انجام می شود باید با این چک و کاربرد آن بیشتر آشنا شویم.

چک چیست؟
تعریف چک = چک نوعی سند برای انتقال و تبادل آسان تر پول در دنیای امروز است.

در ابتدای سال 1311 چک وارد قانون تجارت شد.

آنچه روی چک درج شده است = شخصی که چک را صادر می کند پس از نوشتن مبلغ مورد نظر و تاریخ مورد نظر روی چک، چک را امضا می کند.

در تاریخ درج شده روی چک، شخص به بانک مراجعه و مبلغ از پیش تعیین شده را از حساب طرف مقابل برداشت می کند.

متاسفانه امروزه به دلیل تعداد زیاد کلاهبرداران و یا افرادی که توانایی مالی برای پرداخت وجه در سررسید (در حسابشان پول ندارند) چک های برگشتی زیادی وجود دارد.

همچنین وجود چک های بی محل باعث شده که امروزه اهمیت چک کاهش پیدا کند و اهمیت گذشته را نداشته باشد.

بر اساس این اتفاقات در سال 1397 سامانه صدور چک صیاد به بازار تجارت عرضه شد.

ابتدا برای آشنایی با چک ها باید انواع آن ها را بشناسیم.

انواع چک: (چک ها به 4 دسته زیر تقسیم می شوند)
چک مسافرتی = چکی است که توسط بانک صادر می شود و در هر یک از شعب بانک توسط نمایندگان و دلالان آن شعب پرداخت می شود.

چک تضمینی: این چک توسط بانک صادر می شود و پرداخت آن توسط بانک تضمین می شود.

چک تایید شده = چکی است که توسط افراد مسئول پرداخت به حساب جاری بانک صادر و توسط بانک تایید می شود.

حال مهمترین سوال این است که چک صیاد چیست؟ تفاوت چک صیاد با چک های دیگر چیست؟

بر اساس اعلام بانک مرکزی، همه بانک ها باید دریافت چک های یکپارچه را آغاز کنند.

ویژگی ها و امنیت چک صیاد:
چک صیاد دارای سه نوع ویژگی امنیتی ویژه است که باعث می شود افراد نسبت به این نوع چک ها اطمینان لازم را داشته باشند.

اول = اندازه و فرمت برگ چک در همه بانک ها یکسان خواهد بود.

دوم = اطلاعات هویتی و استعلام صاحب چک به صورت کد دو بعدی بر روی چک درج شده است که امکان جلوگیری از سوء استفاده افراد به ویژه افراد سودجو را فراهم می کند.

سوم = داشتن کد یکتا، با توجه به کد یکتا که یک عدد انحصاری برای هر برگ چک است، به گیرنده این امکان را می دهد که اعتبار صادرکننده را با پیامک تایید کند.

(با فراگیر شدن چک صیاد در جامعه امروزی، فردی که می خواهد چک صیاد داشته باشد می تواند به سامانه مراجعه و با مراجعه به شعبه بانک چک دریافت کند).

مزایای چک صیاد در مقایسه با چک های دیگر چیست؟
مزایای چک شکارچی=

1) خدمات غیرشخصی وصول چک (در گذشته افراد برای دریافت چک به صورت حضوری به شعب بانک مراجعه می کردند که امروزه با وجود چک صیاد این مشکل برطرف شده است.)

2) سلب اختیار شعب برای صدور دسته چک.

3) افزایش اعتبار دسته چک با بررسی دقیق سوابق متقاضی.

4) حل مشکل چک های جعلی و کاهش خطرات جعل اوراق (در گذشته متأسفانه تعداد زیادی از مردم با جعل اوراق یا موارد دیگری مانند امضا مواجه بودند).

5) استعلام اعتبار صاحبان اکانت و صاحبان امضا (این کار از یک سری کلاهبرداری ها و سودجویان جلوگیری می کند)

6) عدم ارائه دسته چک به افراد دارای عملکرد نامناسب (افرادی که در گذشته با سوابق نه چندان خوبی مانند داشتن چک برگشتی در حساب خود می توانستند دسته چک عادی دریافت کنند، اما در مورد دسته چک صیاد و آن چنین نیست. سوابق افراد برای دریافت چک صیاد یکی از مهمترین مزایای چک صیاد است.)

برای امنیت بیشتر چک در این سامانه، این امکان وجود دارد که مردم با ارسال شناسه ۱۶ رقمی درج شده روی چک به سامانه پیامکی ۷۰۱۷۰۱ از وضعیت اعتباری صادرکننده چک مطلع شوند.

پس از این، پیامکی برای افراد ارسال می شود که افراد صادرکننده چک را در طبقه بندی متفاوتی قرار می دهد.

طبقه بندی صادرکنندگان چک به شرح زیر است:

وضعیت سفید: صادرکننده سابقه چک برگشتی ندارد و در صورت داشتن به طور کامل رفع شده است.

وضعیت زرد: صادرکننده دارای چک برگشتی یا پنجاه میلیون ریال تعهد برگشتی است.

وضعیت نارنجی: دو الی چهار چک برگشتی یا دویست میلیون ریال تعهد برگشتی دارند.

وضعیت قهوه ای: شخص صدور چک دارای پنج تا 10 فقره چک برگشتی یا پانصد میلیون ریال است.

وضعیت قرمز: صادرکننده تا ده فقره چک برگشتی دارد و بیش از پانصد میلیون ریال تعهد بازگشت دارد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 58 تاريخ : جمعه 1 / 2 ساعت: 0:42

 


به سازمانی که بین دو یا چند نفر تشکیل می شود و در آن سهم نقدی یا غیر نقدی به منظور انجام فعالیت های تجاری و تقسیم سود و زیان ناشی از فعالیت های شرکت در آن به اشتراک گذاشته می شود. خودشان آنها را به شرکت های تجاری تقسیم کنید.

طبق قانون تجارت، شرکت ها به 7 دسته تقسیم می شوند که در این مقاله به شرکت های مختلط و با مسئولیت محدود می پردازیم.

شرکت با مسئولیت محدود: شرکتی که بین دو یا چند نفر برای فعالیت های تجاری بدون تقسیم سرمایه به سهام یا قطعات سهام تشکیل می شود، شرکت با مسئولیت محدود نامیده می شود. این شرکت یک شرکت سرمایه است. در این نوع شرکت هر یک از شرکا فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند. انتقال سهم الشرکه در این شرکت منوط به تصویب اکثریت شرکا می باشد.

 

نحوه تشکیل شرکت با مسئولیت محدود
در قانون تجارت حداقل و حداکثر مبلغی برای سرمایه شرکت مشخص نشده است، اما برای تشکیل شرکت باید تمام سرمایه پرداخت شود.

در شرکت با مسئولیت محدود شرکا باید با یکدیگر آشنایی داشته باشند و شرکت فقط با امضای قرارداد (تضامنی) بین شرکا تشکیل می شود.

طبق قانون تجارت، برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود، شرکت نامه الزامی است. همچنین موضوع شرکتنامه باید مشروع باشد. شرکا با امضای شرکتنامه قصد و رضایت خود را اعلام می کنند و هرگونه اشتباه در خصوص شخصیت شرکا موجب بطلان شرکت می شود.

در شرکت با مسئولیت محدود مواردی باید رعایت شود از جمله:

الف) در کنار نام شرکت باید نوع شرکت قید شود: طبق ماده 95 قانون تجارت: «در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود در غیر این صورت شرکت. در مقابل اشخاص ثالث شرکت با مسئولیت محدود محسوب و مشمول مقررات آن خواهد بود و نام شرکت نباید شامل نام هیچ یک از شرکا باشد و فقط شریکی که نام او در نام ذکر شده باشد. شرکت در مقابل اشخاص ثالث اختیار شریک ضامن را خواهد داشت.

ب) مسئولیت محدود شرکا: ماده 96 قانون تجارت می گوید: «شرکت با مسئولیت محدود زمانی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی پرداخت و سهم غیر نقدی شریک ثبت و تسلیم شود». بنابراین برخلاف شرکت سهامی، تمام سرمایه تعهدی نیست و تنها بخشی از آن قابل پرداخت است.

در شرکت های با مسئولیت محدود مسئولیت شرکا محدود به سرمایه ای است که در شرکت سرمایه گذاری می کنند. در صورت متحمل ضرر و زیان و ورشکستگی شرکت، طلبکاران از بخشی از مطالبات خود محروم می شوند و شرکا مسئولیتی در قبال پرداخت دیون شرکت ندارند.

ج) محدودیت در نقل و انتقال سهم شریک: اگرچه شرکت با مسئولیت محدود جزء شرکت های سرمایه است، اما شخصیت شرکا در آن مهم است و شرکا باید رضایت اکثریت شرکا را برای انتقال و واگذاری جلب کنند. شرکت به شخص دیگر باید با رعایت تشریفات اسناد رسمی و طبق سند رسمی انجام شود.

د) عدم انحلال شرکت در صورت فوت یا ورشکستگی شرکاء: با توجه به اینکه شرکت با مسئولیت محدود شرکت سرمایه ای است امور مربوط به شخصیت شرکا از قبیل (فوت و فوت) موجب نخواهد شد. شرکت منحل شود مگر اینکه در اساسنامه شرکت به نحو دیگری تصریح شده باشد.

هـ) نیاز به تشریفات بیشتر در مواردی که تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشد: شرکت با مسئولیت محدود با دو یا سه نفر تشکیل می شود که گاهی با فوت یکی از شرکاء سهام به چند ورثه منتقل می شود. تعداد شرکا ممکن است کمتر از 12 نفر باشد. در این موارد به منظور رعایت حقوق شرکا و نظارت بهتر بر عملکرد مدیر شرکت تشکیل مجمع عمومی و هیئت نظارت ضروری است.
انحلال شرکت با مسئولیت محدود
در مواردی که برخی از شرکا که سهم آنها بیش از نصف سرمایه شرکت است بخواهند شرکت را منحل کنند.

در صورتی که نصف سرمایه شرکت به دلیل ضرر و زیان شرکت از بین برود و یکی از شرکا تقاضای انحلال کند.

در صورتی که دادگاه دلایل را موجه بداند و سایر شرکا حاضر به پرداخت سهمی که در صورت انحلال به وی تعلق می گیرد را نداشته باشند وی را از شرکت عزل می کنند.

در صورت فوت یکی از شرکا در صورتی که در اساسنامه پیش بینی شده باشد.

فوت یکی از شرکا اگر در اساسنامه ذکر شده باشد فوت موجب انحلال می شود.

شرکت تضامنی: یک شرکت کلاه با نام خاص بین دو یا چند نفر برای امور بازرگانی تشکیل می شود و با مسئولیت تضامنی شرکت تضامنی نامیده می شود. در این شرکت در صورتی که دارایی شرکت برای پرداخت کلیه قروض و تعهدات شرکت کافی نباشد، هر یک از شرکا مسئول پرداخت کلیه دیون می باشند.

 
وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 71 تاريخ : جمعه 1 / 2 ساعت: 0:42